Sosyal medya Yönetimi Eğitiminde Diyanet İşleri Başkanlığının merkez ve taşra teşkilatında din eğitimi ve rehberlik çalışmalarında yapılan hizmetlerin topluma tanıtılması ve günümüz gençliğine bu hizmetlerin uygun dil,üslup kullanılarak sosyal medya sayfalarında etkili bir şekilde sunulması amacıyla kalifiye personel hedeflenmektedir. 

Programının amacı, sosyal medya içerik üretimi ve profil/sayfa yönetimi alanlarında ihtiyaç duyulan nitelikli insan kaynağını yetiştirmektir. Ayrıca sosyal medya/yeni medya alanlarında halen çalışmakta olan personelin etkinlik ve verimliliklerini artıracak şekilde donatılmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.

Toplumumuzda küçükten büyüğe herkesin kullandığı sosyal medya ile toplumun tüm katmanlarına hızlı ve erken ulaşılır. Yapılan program tanıtımları sayesinde kurumun yapacağı faaliyetlere halkın katılımının daha fazla olmasını sağlar. Doğru içerik yönetimiyle sayfalar daha kaliteli ve çekici hale gelir.

Sosyal medya yönetimi eğitimi; sosyal medya hesaplarının nasıl kullanılacağını, kitlelere hangi adımlarla iletişim kurulması gerektiğini, hesapların büyümesi için hangi adımların atılması gerektiğini, görüntü ve hitap yönetiminin nasıl olacağını ve beklenmeyen durumlar için hangi yolların izlenmesi gerektiğini gösteren yönlendirmedir. Sosyal medya, günümüzde insanlar için her gün farklı gündemler oluşturan çok güçlü bir konumda ve reddedilemez bir tanıtım yöntemi olmuştur. Bu yüzden sosyal medya yönetimi; sanal güvenlik, ekonomik ve sosyal çevre açısından büyük önem kazanmıştır. Sosyal medya hesapları yönetimi konusunda mutlaka profesyonel personelin çalışması gereklidir.

Günümüzde herkes sosyal medya hesapları kullanmaktadır. Bu bakımdan tanıtım yapmak bir mesajı kitlelere ulaştırmak için yapılacak en doğru yerin sosyal medya olduğu bariz bir şekilde söylenebilir. Sosyal medya yönetimi eğitiminde dikkat edilecek temel hususlar şunlardır:





Hedef Kitle:


Toplumun tüm kesimlerine ulaşmayı hedefleyen kurumlar, sosyal medya üzerinden çocuk, genç, yaşlı kitle düşünülerek atılacak adımlar için hedef kitle birçok yönden analiz edilmeli ve kitlenin yaş aralığı, cinsiyeti, hobileri ve ilgi alanları, gibi ayırt edici özellikler bilinmelidir.
Toplumu Analiz Etme:
Sosyal medya yönetiminde en önemli konulardan biri de yapılan paylaşımlar üzerinden geri dönüşleri analiz etmektir. Vatandaşların tepkilerini yorumlarını dikkatli bir şekilde takip etmek ve sosyal medya kullanımında geri dönüşler sağlayarak daha aktif kullanmak gerekmektedir.
İçerikleri Yönetme:
Tarayıcılarda daha görünür olmak, bilgilendirme mesajlarımızın öne çıkması açısından çok önemlidir. Bu yüzden sosyal medya hesapları etkin bir şekilde etkileyici içerikler kullanarak yönetilmelidir. Yapılan paylaşımlar amacına uygun, anlaşılır, estetik olmalıdır.
Kurumsal Faaliyetlerin Tanıtımı:
Sosyal medya ağlarının hemen hepsinde reklamlar kullanılır. Kurumlar kültürel çalışmalarını sosyal medya üzerinden tanıtımını yaparak ürünlerinin çok daha fazla kişiye ulaşması sağlanır.
Sosyal medya yönetimi eğitimi ile:
Toplumun tüm kesimlerine daha hızlı ulaşılır. Yapılan tanıtımlar sayesinde kurumsal paylaşımlar, bilgilendirmeler daha fazla tanıtılma şansı yakalar. Doğru içerik yönetimiyle sayfalar daha kaliteli ve çekici hale gelir. Kitlelerde yanlış bilgilendirmeler sonucu oluşan yargıların düzeltilmesine önemli katkı sağlar.
Malzeme adı Birim Miktar
SOSYAL MEDYA:
dijital iletişime giriş ve farkındalık
:tarihçe - istatistiksel veriler - kullanım oranları ve hedef kitlemiz - dijital dönüşüm kavramı - siber casusluk kavramı - manipülasyon - sosyal medya hastalıkları - kişisel verilerin korunması kanunu Yeni Medya Okuryazarlığı:--Medya ve yeni medyanın tanımı - tarihçesi, araçları --Medya araçlarının kullanımı ve halka etkisi - Medya araçları ile yapılan iyi-kötü yönlü çalışmalar- Post-Truth ve Dezenformasyon, Melinformasyon, Misenformasyon, Manipülasyon,
Deepfake Teknolojisi Medyayı doğru okuma ve yazma
SAAT 4
-İnstagram ve Tiktok Yönetimi: İnstagram’ın algoritma yapısı - İnstagram içerik özellikleri, etiket kullanma - Tiktok’un algoritma yapısı ve çalışma prensipleri - İçerik üretimi ve dikkat edilmesi gereken hususlar - etiket kullanma - Basit içerik üretimi araçları Facebook Hesap ve Sayfa Yönetimi:--Facebook çalışma yapısı- İçerik Özellikleri- Sayfa kurulumu ve yönetimi- Grup kurulumu ve yönetimi SAAT 4
Twitter Hesap Yönetimi :--Twitter’ın algoritma yapısı, Kuralları’nın öğrenilmesi -Çalışma prensipleri ve hesapları yasaklama kuralları ile kullanıcılara verdiği cezalar - Aktif kullanıcı saatlerinin tespit edilmesi - Tweetdeck ve Media Studio kullanımı - Tweet zamanlama ve etkili tweet oluşturma - Trend Topic çalışması yapma ve temel metotlar,
Etiket kullanımı Sosyal Medyada İçerik Üretme Araçları:--Tweetdeck ve Twitter, Media Studio Kullanımı, Facebook İçerik Stüdyosu Kullanımı Canva, Grid Post, Viva Video, Picsart, Pixlr, SnapSeed
SAAT 4
Çözümleme: İstatistik Alma ve Raporlama Araçları :Twitter Analytics İnstagram İstatistikler, Tiktok Analizler, Semrush, Crowsfire, Archive, Twitter Audit, Trendsmap, Sparktoro, DoesFollow, BoomSocial Kriz ve Kriz Yönetimi :--Sosyal medya krizleri - Yaşanmış krizlere örnekler - Krize müdahale, zamanlama ve organize hareket - Kriz sonrası itibar yönetimi - Sosyal medya dili SAAT 4
Dijital Mahremiyet :--Sosyal medyada mahremiyet olgusu – Yetişkinler-Ergenler-Çocuklar için sosyal medya SAAT 2
Süpervizyon katılımcıların kazandığı teorik ve uygulamalı bilgilerinin deneyimlenmesi ve bu deneyimin uzman tarafından denetlenmesi ve geri dönüt verilmesi esasına dayanmalıdır. SAAT 4
ETKİLİ İLETİŞİM:
Nefes Tekniği
Boğumlama (Artikülasyon)
Konuşma Hızı
SAAT 3
GENEL TOPLAM 47 Saat
  1. Sosyal Medya, Dijital İletişime Giriş ve Farkındalık
    • Tarihçe
    • İstatistiksel veriler
    • Kullanım oranları ve hedef kitlemiz
    • Dijital dönüşüm kavramı
    • Siber Casusluk kavramı
    • Manipülasyon
    • Sosyal Medya hastalıkları
    • Kişisel Verilerin Korunması Kanunu
  2. Yeni Medya Okuryazarlığı
    • Medya ve yeni medyanın tanımı
    • Medyanın tarihçesi
    • Medya araçları
    • Medya araçlarının kullanımı ve halka etkisi Medya araçları ile yapılan iyi-kötü yönlü çalışmalar
    • Melinformasyon
    • Misenformasyon
    • Post-Truth ve Dezenformasyon
    • Manipülasyon
  3. Deepfake Teknolojisi Medyayı doğru okuma ve yazma
    • İnstagram ve Tiktok Yönetimi İnstagram’ın algoritma yapısı
    • İnstagram içerik özellikleri
    • İçerik üretimi ve dikkat edilmesi gereken hususlar
    • Basit içerik üretimi araçları
    • Tiktok’ta etiket kullanma
    • İnstagram’da etiket kullanma
    • Tiktok’un algoritma yapısı ve çalışma prensipleri
  4. Facebook Hesap ve Sayfa Yönetimi
    • Facebook çalışma yapısı
    • Facebook çalışma yapısı
    • Sayfa kurulumu ve yönetimi
    • Grup kurulumu ve yönetimi
  5. Twitter Hesap Yönetimi
    • Twitter’ın algoritma yapısı
    • Twitter Kuralları’nın öğrenilmesi
    • Çalışma prensipleri ve hesapları yasaklama kuralları ile kullanıcılara verdiği cezalar Aktif kullanıcı saatlerinin tespit edilmesi
    • Tweetdeck ve Media Studio kullanımı
    • Tweet zamanlama ve etkili tweet oluşturma
    • Trend Topic çalışması yapma ve temel metotlar
    • Etiket kullanımı
  6. Sosyal Medyada İçerik Üretme Araçları
    • Tweetdeck ve Twitter
    • Facebook İçerik Stüdyosu Kullanımı
    • Media Studio Kullanımı
    • Canva
    • Grid Post
    • Viva Video
    • Picsart
    • Pixlr
    • SnapSeed
  7. Çözümleme: İstatistik Alma ve Raporlama Araçları
    • Twitter Analytics, İnstagram İstatistikler
    • Tiktok Analizler
    • Semrush
    • Crowsfire
    • Archive.is
    • Twitter Audit
    • Trendsmap
    • Sparktoro
    • DoesFollow
    • BoomSocial
  8. Kriz ve Kriz Yönetimi
    • Sosyal medya krizleri
    • Geçmişte yaşanmış krizlere örnekler
    • Krize müdahale, zamanlama ve organize hareket
    • Kriz sonrası itibar yönetimi
    • Sosyal medya dili
  9. Dijital Mahremiyet
    • Sosyal medyada mahremiyet olgusu
    • Yetişkinler için sosyal medya
    • Ergenler için sosyal medya,
    • Çocuklar için sosyal medya
    • Sosyal medya dili